IJZERLO

Klein op de kaart, groot in noaberschap

Jaarverslag 2019

Ook dit jaar is er weer hard gewerkt door de leiding van de zondagschool en club, hiervoor willen we ze hartelijk bedanken. Dankzij hun inzet kunnen we de vereniging in stand houden.

Afgelopen jaar hebben we 2 x vergaderd met club en zondagschoolleiding.

De Zondagschool is al jaren onder leiding van een vast team. En er zijn 18 kinderen die naar de zondagschool komen, ze zijn verdeeld over 2 groepen. Met kerst is er afscheid genomen van de oudste 5 kinderen. Elke zondag wordt er aan de hand van het bijbelthema een verhaal verteld en eventueel gezongen, hierna wordt een spel gedaan of geknutseld. Seizoen 2018/2019 werd afgesloten in de nieuwe speeltuin bij ‘t Dorpshuus en er is een speurtocht gedaan door IJzerlo. Als afsluiting werd er patat gegeten bij ’t Dorpshuus. Tijdens de startzondag voor het seizoen 2019/2020 werd het verhaal van David en Goliath voorgelezen. Daarna mochten de kinderen verschillende opdrachten doen, waaronder stenen verven en een katapult maken.

Het kerstfeest werd gehouden op 22 december en was in de kleine zaaltjes. Hier lieten de kinderen weer een mooi kerstspel zien.

Als clubleiding zijn Martin van Schijndel en Dore te Grotenhuis gestopt, we willen ze bedanken voor hun inzet. Ze zijn opgevolgd door Ruben Hoftijzer en Jade Bosman. De opkomst bij de club is goed, er zijn 23 leden.

Dit jaar zijn er ook weer de nodige activiteiten geweest , oa. De clubavond, dit was een filmavond met gala. Het clubkamp was dit jaar in een blokhut in Neede. En aan het eind van het jaar is er een kerstmarkt georganiseerd waar iedereen onder het genot van een drankje of kopje soep zelfgemaakte kerstversieringen kon kopen. De kerstbomen konden van te voren gereserveerd worden en tijdens de kerstmarkt opgehaald worden.

Vorig jaar is Rianne Kruisselbrink gestopt als bestuurslid, haar opvolger is Belinda Lammers, we wensen Belinda veel succes.

Namens het bestuur oudervereniging IJzerlo