IJZERLO

Klein op de kaart, groot in noaberschap

Jaarverslag 2020

2020 was voor iedereen een heel bijzonder jaar waarin alles anders liep dan bedacht door corona. Ondanks dat heeft de leiding zich weer hard ingezet voor de zondagschool en de jeugdclub, hiervoor willen we ze heel erg bedanken.

De Zondagschool is al jaren onder leiding van een vast team. Dit jaar is Jeroen 12,5 jaar leiding. Er zijn 13 kinderen die naar de zondagschool komen, ze zijn verdeeld over 2 groepen. Met kerst zijn de oudste 2 kinderen gestopt. Ondanks de kleine groep is er gekozen voor 2 groepen, omdat anders het leeftijdsverschil tussen de kinderen te groot is. Door corona is er dit jaar geen afsluiting geweest van het seizoen 2019/2020. Het seizoen 2020/2021 is op 27 september begonnen met een gezellige middag bij Suzie’s farm op de Haart. Daar werd eerst het verhaal van Mozes verteld en werden er takken gezocht en versierd. Daarna was er tijd om te spelen en als afsluiting werd er patat gegeten. Door de leiding en de kinderen is er een kerstboekje gemaakt ipv het kerstfeest. Tijdens de zondagschooluurtjes werd een mooi boekje gemaakt en deze werden in IJzerlo uitgedeeld aan de donateurs en de kinderen uit IJzerlo. Verder was het boekje te krijgen bij het kerkelijk bureau en stond er een stukje in het kerkvenster. Hopelijk krijgen we op deze manier nog weer meer kinderen bij de zondagschool.

Als clubleiding zijn Irene Kamink en Olav Steur gestopt, we willen ze bedanken voor hun inzet. Ze zijn opgevolgd door Sharon Wellink en Maureen Brusse. Ook dit jaar zijn de kinderen van groep 8 uitgenodigd voor de club, 5 kinderen zijn begonnen. Helaas zijn er door corona een aantal clubavonden uitgevallen, de startavond kon wel doorgaan. Dit was een dierengeluidenspel in het bos. Verder zijn er ook een aantal online clubavonden geweest. Ook werd er een kerst drive thru georganiseerd, vooraf konden er kerstbomen gereserveerd worden en deze konden 12 december opgehaald worden op de parkeerplaats bij het Dorpshuus of thuis bezorgd worden. Er werden 77 kerstbomen verkocht.

Dit jaar zou Bert Koskamp stoppen als voorzitter, maar omdat er nog geen opvolger gevonden was heeft hij besloten er een jaartje bij aan te plakken, we willen hem daar hartelijk voor bedanken.

Namens het bestuur oudervereniging IJzerl